Belum cukup kuat?


posted by Khairunnisa on

2 comments


~ saat MATAHARI ku belum cukup sinarnya untuk memuaskan pandangan mata kamu, 
janganlah menyalahkan si awan hitam yang melindunginya, 
ketahuilah.. ia menghalang bukan untuk selamanya.. 
"kami" sedang cuba mengumpul cahaya dari kesakitan api sendiri.. 
"kami" mohon, bersabarlah buat seketika, boleh? ~  by Ds Khairunnisa.

Kata-kata ini terbit saat aku tercampak ke dalam zon Critical Situation. Ya, kamu tidak salah melihatnya. Gambar dan kata-kata ini sebenarnya "satu". Jangan kamu lari dari maksud asal. "Kami" itu ialah "aku" & "matahari". "Matahari" pula ? sangat mendalam bagi aku. Pandang saja ia di langit. Segalanya boleh di tafsirkan oleh si bulat yang berwarna keemasan itu. Dia melambangkan kemegahan alam , menyerikan taman, juga sumber bagi yang hidup !. Dia lah harapan hingga sanggup di sanjung oleh si jahil, bukan tanda bersyukur, tapi tidak tahu bahawa segala yang di miliki itu adalah dari yang Maha Kuat. 

Ahh, makin aku berkata-kata, makin kamu tidak faham. Begitulah jadinya bila niat ku mahu kamu faham dan membacanya dengan mata hati. (rupanya..) 

Lebih baik aku tinggalkan kamu membacanya berulang kali, kerna hari ini, "kami" akan berhadapan dengan panas api sendiri yang mengada-ngada di cetus di hari lalu. Hati memang gerun, kecut, tapi, kerna aku ada DIA di hati... kerna aku ada MATAHARI-Nya dalam genggaman ku! Begitulah hidup "kami", tidak pernah di biar senang lama, takut lalai hidup di atas tanah milik-Nya.


"tidak sesekali menjaja simpati kalau tahu salah sendiri, berhadapanlah dengan "api" yang kamu cetus!! nescaya ia akan padam sendiri... " by Ds Khairunnisa Ismail, 2010




Note:
1. Mahu di fahami dari hati kamu.
2. Tahu membebel bila sedar silap sendiri. Jadi, terpulang pada kalian yang memahami aku dari 1001 sudut yang berbeza. 
3. Terima kasih pada yang cuba untuk memahami! sekurang-kurang, kamu sudah cuba. Itu sangat di hargai.

2 comments

Leave a Reply

About

Blog Widget by LinkWithin