Menanti MATAHARI lagi


posted by Khairunnisa on

No comments



Matahari,
tak salah naik tinggi,
cuma moga kau sedari,
ada entiti yang menanti di sini.

Matahari,
tak salah bersinar terang,
cuma takut nanti kau tak perasan,
aku cuma berdiri disini!

Matahari,
sinarmu buat ku tersungkur di atas sejadah,
bayangmu berserta pesanan yang Maha ESA,

"Berdoalah kepada-Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu" (1)

dengan syarat ;

"dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka HENDAKLAH MEMENUHI (SEGALA PERINTAH-KU) DAN HENDAK LAH BERIMAN KEPADA KU , agar mereka selalu berada dalam KEBENARAN" (2)

kemudian,
aku menanti bersama JANJI pada Ilahi.


nukilan,
Ds Khairunnisa,
21 Oktober 2010


________________________
1. (al-Mu'min:80)
2. (2:186)

Leave a Reply

About

Blog Widget by LinkWithin