Untuk readers yang berpuasa di perantauan


posted by Khairunnisa on

No comments


Assalamualaikum to my readers,

Kepada yang ada di perantauan tu, kalau tak sempat nak ucap SELAMAT BERPUASA or SELAMAT HARI RAYA kepada keluarga tersayang dan sahabat handai di tanah air ni, bolehlah menghantar ucapan melalui laman web khas Berita Harian di web Salam Aidilfitri. Kalu yang dok Kelate cam aku nih, even tak balik raya di TAWAU..rasanya tak sesuai nak hantar ucapan raya kat surat khabar...femes pulak aku balik kampung PAPAR nanti masa raya Haji ..sepa dak kenal..hihi


Best nampak student-student kita even di luar negara tapi masih menggunakan baju kurung dan bertudung litup. Aku tabik la dengan muslimah-muslimah kita ni. Alhamdulillah. Begitu juga dengan student lelaki, ada yang masih tak lupa memakai baju melayu. :) TAHNIAH dari MAHASISWI APIUM,Nilampuri. ;)

Ni salah satu gampar kegemaran aku. Comel kan? hihi walau jauh beribu juta dari Malaysia, jauh juga beribu juta dalam hati mereka amat rindukan tanah air tempat tumpah darah kita sini. Bersabarlah...tegakkan ISLAM walau di mana anda berada.

ISLAM itu bukan berada pada baju kurung sahaja, tapi meliputi seluruh kehidupan kita. Jadi, biar orang bukan ISLAM terutama yang berjiran dengan orang bukan ISLAM di luar sana lihat cara hidup ISLAM yang sebenar. Jangan kita cemari ISLAM itu dengan tangan kita sendiri.

Mari duduk sebentar dan fikir-fikir kan (daripada termenung jauh... :) )


Perindu Ramadhan,
Khairunnisa,
12.00 pm
13 September 08
APIUM
http://qalamhazin.blogspot.com

Leave a Reply

About

Blog Widget by LinkWithin