Mesej tersembunyi di dalam cincin


posted by Khairunnisa on ,

1 comment




Akhirnya musim cuti dah tiba. Beberapa jemputan walimah yang saya terima. Tahniah saya ucapkan buat mereka yang akhirnya berjaya membina masjid yang moganya "baitul muslim" terutama Ust Dzul Khairi bersama Kak Raihana, Ust Wan Afifi bersama Kak Maarbalqish, Kak Shahrizul Irza (Kakak Kak Shahrizul Ayuni) bersama Shahril dan sahabat kami (batch tahun 1) Kak Khadijah (si kembar) bersama pasangannya. Alhamdulillah.

Sekarang ni, saya tengah mencari-cari idea untuk me-reka banting kahwin Kak Irza & Kad Jemputan Kahwin. Mencabar la sedikit sebab selama ni asyik buat banner program motivasi ja, kali ni khas pulak untuk perkahwinan, berdebar saya di buatnya.

Saya ingin kongsikan, di bawah ini.






 
Bagaikan kisah cinta di alam drama. Ada jugak manusia me-reka cincin sedemikian rupa. Inner Message Ring direka oleh Jungyun Yoon. Inner Message Ring mempunyai huruf yang tersembunyi di dalam. Jika anda mengenakan cincin ini, selepas beberapa lama, mesej akan membekas di jari si pemakai. Ada dua mesej di dalamnya iaitu "marry me" dan "always". 

Komen saya, romantik & unik. Keistimewannya bukan pada rupanya, tapi apa yang ada di dalamnya. Simple tapi sangat bermakna. Seolah-olah cincin tu berkata "Dont judge a ring with its cover" huhu yeeeelatu..

Macam manusia, rupa mereka mungkin biasa tapi mereka punya jiwa yang besar. "Jiwa yang besar" sudah tentu tidak terlihat secara fizikal. Mungkin mereka tidak punya wajah seperti Princess Diana, tapi hatinya suci dari maksiat.

Jungyun Yoon juga telah membuktikan bahawa cincin bukan hanya di lihat pada size permata, tapi seberapa dalam makna cincin itu pada si pemakai. Ada yang mengukir nama di dalamnya, tapi cincin Inner Message Ring berbeza dari cincin ukiran. Nak tahu? belilah hehe.

Apapun, sedalam mana cintamu pada manusia dan harta, jangan melebihi setinggi mana cintamu pada Allah. ^_^


QK : suka cincin yang simple tapi comel hehe...maaf tidak sempat memanjangkan kalam ~_~



DSKhairunnisa Ismail
Tahun 1 sesi 09/10
Jabatan Sains Politik Islam (Syariah)
0100 - Universiti Malaya


sumber : http://www.likecool.com/Inner_Message_Ring--Design--Gear.html

1 comment

  1. Anonymous

Leave a Reply

About

Blog Widget by LinkWithin