The power of NOW


posted by Khairunnisa on

1 comment



Sis Wardah bakal praktikal besok di salah satu Hospital di Indonesia. Saya bertanya kepadanya, apa solusi bagi badan yang letih tapi kena siapkan kerja, apatah lagi punya limit masa yang singkat? Perlukah minum coffee 2 hingga 3 gelas? Nak tahu? Ok, keluarkan pen dan kertas. Salin ya?

Dia kata "akak pun tak de petua sayang.." Adess.

Bila masa lapang di beri terlalu panjang, minda mudah tumpul, kerja kurang efektif. Hal ini kerana, minda sudah di set "perlu faktor pendesak" supaya kerja cepat siap. Saya tahu, kadang idea ini menjadi, kadang hambur jugak. Wahai otak kepala, sila lah change your setting, as soon as possible.


Sebab tu, saya tertampar pada helaian notebook merah kesayangan saya yang terconteng;

Kerja-kerja yang tidak dimulakan adalah yang paling lama untuk disiapkan.

Saya disumpah oleh kata-kata ini. Betul ni.. Oleh itu, saya harap saya allergic dengan TANGGUH-TANGGUH symptom . Katakan TAK NAK kepada virus yang di sebar oleh si Penangguh Kerja!


Menyeru kuasa The Power of NOW!


"Nothing ever happened in the past; it happened in the Now. Nothing will ever happen in the future; it will happen in the Now" - Eckhart Tolle

"Apabila engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu pagi dan apabila engkau berada di waktu pagi, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu petang. Ambillah peluang dari kesihatanmu untuk masa sakitmu dan masa hidupmu untuk matimu." (Hadis riwayat Al-Bukhari.) 


Note: baru balik dari Masjid Jamek, langsung ke PPUM melawat sahabat, kemudian terkejar-kejar menyiapkan kerja design hingga lupa rupanya besok kena berangkat ke Kelantan!

Catatan: 16 November 2010, 4:40am

1 comment

  1. Anonymous

Leave a Reply

About

Blog Widget by LinkWithin