Naik tinggi lagi


posted by Khairunnisa on ,

No comments



"Assalamualaikum, saya kapten anda harini. Sekarang kita berada di paras ****km dari aras laut, dan kita akan naik lebih tinggi lagi. Bagi yang beragama Islam, insyaAllah saya akan beritahu kalian waktu berbuka puasa. Sekarang ialah jam7.20 malam. Waktu berbuka puasa pada waktu tempatan di sini (laluan penerbangan) ialah 7.34 malam. Matahari masih nampak lagi di kaki langit. Dan... sebentar lagi kita akan naik lebih tinggi. Kemungkinan kita akan berbuka puasa lewat dalam 10 minit dari waktu yang dijangkakan kerana.. kita akan naik lebih tinggi lagi."


"pergh... yang naik tinggi tu kenapa... keringnya.."


"Heh... itu la, mau lagi sungkai atas awan, kenala sabar"


"yalah.. bila lagi mo rasa jadi tetamu ramadhan atas awan"


"be.. banyakla awan mu.."





Saya, Dg Siti Khairunnisa bt Ismail, pemilik blog Qalam Khairunnisa ingin mengucapkan selamat pulang ke kampung halaman buat semua readers yang datang melawat. Sila hati-hati dijalan raya supaya tidak ada yang akan mengatakan "kalaulah saya bersabar..."

Saya akan berada di tanah kesayangan hamba -TAWAU- selama 20160 minit. Moga minit-minit yang Allah berikan ini dapat dimanfaatkan buat bekalan kekuatan pada hari musafir akan datang.

Kepada yang tidak balik ke kampung, moga tabah hendaknya.. saya juga pernah merasa.. lek kamu.. tahun depan ada lagi heh.. walau dimana pun saya dan kamu berada, ingat.. kita tetap berada di bawah langit yang sama, melihat bulan yang sama.. walaupun waktu berbuka kita berbeza. Masing-masing ada hikmah dan keistimewaan perjalanan yang tersendiri.


Catatan dari rumah,
Tmn. Victoria, Tawau, Sabah.

Leave a Reply

About

Blog Widget by LinkWithin