Pada mereka yang ku sayangi


posted by Khairunnisa on

No comments


Peperiksaan terakhir dah berakhir, bermakna, inilah saat terakhir kami menatap bumi tarbiyyah nilampuri ini. Inilah saat terakhir yang membuka lembaran baru kami di bumi Uni Malaya KL akan datang.

Majlis demi majlis di hadiri sempena perpisahan dengan adik-adik sem2 sini. Rasa sayang, rindu, tak nak, nak, bercampur baur. Saling meminta maaf, bertukar pesan dan bermuhasabah sepanjang ukhwah yang dah terjalin sejak 3 tahun yang lalu.

Pada sahabat seperjuangan dari Intensif 06/07, sayang korang semua. Maaf sebab tak dapat jadi sahabat yang baik. Korang la sahabat pelengkap hidup ku di sana dengan wajah yang sentiasa ceria, positive thinking dan bijak.

Pada sahabat majmuah 4 sem 4, sayang korang semua jugak. Maaf andai sikap dan tingkah laku aku tidak enak dalam pandangan kalian selama 2 tahun bersama. Terima kasih atas keprihatinan anda semua.

Pada sahabat yang ku sayang, Husbah, Syimah, Rohayu, Zalekho, Masturah, Mutha'ah, kamu adalah anugerah Allah paling indah dalam hidup ku. Saat aku jatuh, kamu hulurkan tangan untuk aku berdiri bertatih semula. Saat aku alpa, kamu membantu aku mengetuk kembali pintu taubat. Terima kasih kerana membimbing aku untuk menjadi insan yang hebat di sini. InsyaAllah..aku akan cuba menjadi anak-anak panah Islam, di lempar ke mana pun aku tetap akan membawa & menegakkan Islam secara syumul. Doakan yea..

Pada adik-adik yang ku cinta, terutama Hayati dan Ziela, sayang korang ... serta adik-adik usrah aku yang akan ku rindui.. Moga kalian mantapkan tarbiyyah ruhiyyah dan jasadiyyah di bumi tarbiyyah ini.

Pada abah, mak, abang, kakcik dan adik...kakak sentiasa rindu untuk bersama dengan kalian. Setahun di perantauan ni banyak mengajar kakak erti hidup. Setahun berjauhan dengan kalian membuatkan kakak kenal erti sebenar rindu sebuah keluarga. Setahun tidak menatap wajah kalian di depan mata membuatkan kakak sering rindu...rindu...rindu...dan rindu serta sangat menghargai saat kita bersama.

Pada pemilik nyawaku... Terima Kasih ya Allah kerna menganugerahi insan-insan di atas. Terima kasih yang tak terhingga kerna memelihara roh, jasad dan iman ku sepanjang hambaMu ini hidup di dunia. Terima Kasih untuk CINTA-MU .. ya Allah..




DSKHAIRUNNISAISMAIL

APIUNIMALAYANILAMPURI

0200 – 4/5/09


Leave a Reply

About

Blog Widget by LinkWithin