Jalan Cinta ?


posted by Khairunnisa on , ,

3 comments





Semua resah hati manusiamu
Untuk membagi kisah atas nama cinta
Derai air mata di setiap sujudmu seperti tak pernah
cukup untuk menjagaku
Jangan butakan hati menjadi cinta yang semu, Cinta yang semu

Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di sela doa dalam malam-malam yang sunyi
Ampun yang engkau pinta dalam semua keraguan yang
telah meliputi jiwamu
Semoga akan membawa cintamu
Pada diriku dalam jalan dan ridho-Nya
Jangan butakan hati menjadi cinta yang semu

Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di tengah terik matahari dan dinginnya malam
Kau panjatkan ayat-ayat cinta pada-Nya
Melindungi dan menjaga kisah cinta kita...




Cinta bagiku...tunggu dulu lah. Masih ada waktu. Hari itu, sahabat aku bertanya dalam satu perbualan telefon, "Ko ada bercinta dengan ustaz mana2 kat sana ke Dayang?". Terkezut aku dengar. "Eh, aku tak bercinta dengan siapa-siapa la". Sahabat aku bertanya semula, "Yeke? kenape? ko kan lawa..lain la aku ni" ceewah..pandai dia buat lawak ye. Pastu, aku katakan "orang lawa je ke yang layak bercinta?, tunggu dulu la Nurul, belum masanya lagi,nak sangat ke tengok aku di lamun cinta? tunggu Kad warna pink yang ada tulis "Walimatul Urusy", haa tu tandanya aku tengah bercinta la tu..hihihi".


Kalau aku tanya pada semua orang, siapa yang nak bercinta, semua pasti mahu. Rasa ingin di cintai FITRAH. Cuma HATI kita yang menentukan samada FITRAH itu akan menemui JALAN CINTA menuju ANUGERAH atau FITNAH. CINTA itu tak salah, tapi JALAN yang di pilih itu kena lihat. Syara' ke tak syara'. Boleh ke tak boleh.


Fikir-fikirkan ..sebuah perkongsian.




Love,

DSKHAIRUNNISAISMAIL
APIUMNILAMPURI
1:22 PM
16FEB09

3 comments

Leave a Reply

About

Blog Widget by LinkWithin