Qalam Hazin jadi satu persoalan?


posted by Khairunnisa on

1 comment



Kenapa mesti "Qalam Hazin" ? itulah persoalan yang selalu sahabat blogger ajukan pada aku. So, di kesempatan ini, aku akan menjawab persoalan itu.



1st time aku nak bina blog Qalam Khairunnisa ni, aku tak tahu nak letak web address apa. Nama pena aku dari dulu "ALMUSAFIRAH". Tapi, aku da buat guna friendster.So, tak nak la sama. Kebetulan aku tengah baca Novel Islamik "Warkah Cinta Berbau Syurga" karya A.Ubaidillah. Watak utama seorang student Al-Azhar yang mempunyai bakat penulisan yang penuh dengan seni islam. Setiap karya dan puisi nya di hantar ke majalah kalau tak silap aku dia menggunakan nama pena Qalam Hazin.

Di sebabkan aku ketandusan idea. Aku pun letak la [ www.qalamhazin.blogspot.com]. Email khas for weblog tu pun aku buat sama = [ qalam_hazin@yahoo.com ] sebab malas nak fikir benda lain lagi. Lagipun kalau sama senang nak ingat. huhu simple like that.



Nak tukar payah pulak. Sebab ramai da tahu add web ni. So, aku just ubah je kat atas tu jadi Qalam Khairunnisa sempena nama aku. huhu pening-pening...



Perkara yang pelik dan menariknya, ramai yang add ym kat email [qalam_hazin@yahoo.com] ni. 1st tu, aku pun pelik dengan soalan dan pujian dari diorang. "novel awak memang best", "novel tu kisah benar awakkah? ", "boleh tahu, awak ni lelaki ke perempuan?" . Setelah aku tanya semula, rupa-rupanya peminat novel "Warkah Cinta Berbau Syurga" . Ish3... tergelak di buat nya. Mereka telah menjadikan watak utama itu "hidup" secara tidak langsung huhu. Jadi, kepada peminat novel "Warkah Cinta Berbau Syurga", aku minta maaf la sebab mengeliruan kamu semua. Huhu.







DSKhairunnisaIsmail ,
Pasir Mas
Kelantan,
November 08

1 comment

Leave a Reply

About

Blog Widget by LinkWithin