Taubat Seorang Hamba


posted by Khairunnisa on ,

No comments



Hati hiba mengenangkan dosa-dosa yg ku lakukan,

Oh Tuhan Maha Kuasa,

Terima taubat hamba berdosa...


Ku akui kelemahan diri,

Ku insafi kekurangan ini,

Ku kesali kejahilan ini,

Terimalah, terimalah, terimalah .....

Taubatku ini.....

Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan,

Kerana hilang dari jalan menuju redhaMu ya Tuhan.


Di hamparan ini ku meminta moga taubatku diterima...


Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,

Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah, terimalah, terimalah....
Taubatku ini...


*ini bukan gambar penulis


Hermmm.. menelusuri hidup sepanjang 20 tahun ini, banyak perkara yang telah ku lalui.. bermula dari seorang anak kecil yang tidak mengerti apa-apa sehingga menjadi seorang muslimah. Aku bangga memiliki keluarga berlatar belakang kan Islam. Pengajian Al-Quran ku bermula dari kecil. Abah lah yang selalu mengajar kami tentang hukum tajwid dan mendengar dan mengajar kami tentang Al-Quran. Sehingga ke hari ini abah masih menguruskan kelas Quran (pada waktu malam) sebagai Ustaz di kelas KAFA di tempat kami.

Menjadi seorang remaja Islam di tempat asing..bermula pada umur 13 tahun. Entahlah.. Aku tiba-tiba terkenang zaman kejahilan ku. Kalau bukan kerna CINTA Tuhanku.. Aku bukan Aku yang sekarang.

Penghijrahan demi penghijrahan berlaku dalam hidup ku. Hijrah ku bukan sebarang penghijrahan. Tapi ku menghijrahkan "diri" ku supaya dapat menjadi hamba yang lebih baik. Hati jadi sebak memikirkan zaman kejahilan ku. Allah... terima kasih kerna KAU selalu membantu ku...kala diri hampir jauh tersasar...KAU selamatkan aku, sebelum terlambat.

Aku teringat pesanan Kak Wan Hamsyiah (ex-student UM) ;

"MUHASABAH mesti diteruskan..
TARBIAH mesti dimantapkan...
agar menjadi 1 binaan MUHAFAZOH yang kukuh..
kekurangan makanan rohani di kalangan penyokong ISLAM
akan membuatkan iri syaitan menjelma"

Bisikkan dalam hati.. ALLAH sangat menyayangi mu...

kerna CINTA-NYA ku hidup hingga hari ini...

hanya kerna CINTA-NYA................


Khairunnisa,
1.00 am
23 Ogos 08
APIUM
http://qalamhazin.blogspot.com


Leave a Reply

About

Blog Widget by LinkWithin